Ogólne Warunki Sprzedaży
I ZASTOSOWANIE
-
Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży i Świadczenia Usług, określają standardowe warunki umów, zgodnie z art.384 Kodeksu Cywilnego, zawieranych pomiędzy Sprzedającym – Arturem Szunejko oraz Andrzejem Dzidt prowadzącymi działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod firmą Jetpol.pl Artur Szunejko Andrzej Dzidt - Spółka Cywilna z siedzibą w Szczecinie, ul. Jeżynowa 14/14 A (zwanymi dalej łącznie Sprzedającym), a Kupującym.
-
Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży i Świadczenia Usług nie mają odniesienia i zastosowania do sprzedaży realizowanej poprzez Sklep Internetowy Jetpol.pl.
-
Ogólne Warunki Sprzedaży i Świadczenia Usług, dalej OWS stanowią integralną część umów sprzedaży towarów i świadczenia usług zawieranych między Sprzedającym a Kupującym.
-
Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży i Świadczenia Usług obowiązują od 01.08.2016 r.
-
Wszelkie zmiany OWS muszą być udokumentowane na piśmie i dokonane wyłącznie za zgodą Sprzedającego, pod rygorem nieważności.
-
W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszych OWS, a treścią łączącej strony umowy lub wynegocjowanej oferty, potwierdzonej na piśmie, zastosowanie mają postanowienia umowy lub wynegocjowanej oferty.
-
OWS podane są do wiadomości Kupujących na każde żądanie Kupujących, jak również są załączane do oferty i/lub umowy z którą obowiązują.
-
Jeżeli Kupujący pozostaje w stałych stosunkach handlowych ze Sprzedającym, przyjęcie przez niego niniejszych OWS przy jednym zamówieniu, uważa się za ich akceptację dla wszystkich Umów, chyba że treść OWS się zmieni. W przypadku zmiany treści OWS, Sprzedający poinformuje o tym w/w Kupującego i doręczy mu aktualną wersję OWS, która będzie miała zastosowanie do wszystkich kolejnych zamówień/Umów, z zastrzeżeniem zdania wcześniejszego.
-
Sprzedający i Kupujący wyłączają zastosowanie dokumentacji Kupującego takiej jak: ogólne warunki, wzory regulaminów, wzory umów i innych ogólnych wzorców, którymi posługuje się Kupujący.
-
Kupujący podejmuje wszelkiego rodzaju ryzyko w związku z przeznaczeniem i zastosowaniem Towaru zakupionego u Sprzedającego.
II DEFINICJE
-
OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży Towarów i Usług
-
Sprzedający – Artur Szunejko oraz Andrzej Dzidt prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod firmą Jetpol.pl Artur Szunejko Andrzej Dzidt - Spółka Cywilna z siedzibą w Szczecinie, ul. Jeżynowa 14/14 A, strona internetowa www.jetpol.pl, adres poczty elektronicznej: , NIP 9552399565
-
Kupujący – kontrahent, nie będący konsumentem w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, w szczególności art. 22.¹ k.c., dokonujący zakupów Towarów lub Usług od Sprzedającego
-
Strony – Sprzedający i Kupujący
-
Administrator danych – Sprzedający
-
Sklep Internetowy Jetpol.pl – Sklep internetowy Sprzedającego, poprzez który Sprzedający prowadzi wyłącznie sprzedaż dla przedsiębiorców, nie będących konsumentami
-
Towar – wszelkie produkty, akcesoria, media sprzedawane przez Sprzedającego
-
Usługa – wszelkie usługi świadczone przez Sprzedającego dla Kupującego, zgodne z Umową sprzedaży.
-
Przewoźnik – firma spedycyjna, firma kurierska, która wykonuje usługę transportu do Kupującego na zlecenie Sprzedającego.
-
Umowa – umowa, która została zawarta pomiędzy Sprzedającym i Kupującym, która określa warunki kupna i sprzedaży Towaru i/lub Usługi.
III ZAWARCIE UMOWY
-
W oparciu o złożone zamówienie (oferta) lub zapytanie ofertowe Kupującego, Sprzedawca sporządza dokument oznaczony jako Potwierdzenie zamówienia lub Oferta.
-
Ofertę uważa się za przyjętą przez Kupującego w przypadku, gdy Kupujący odpowie na Ofertę w terminie jej ważności i pisemnie oświadczy, że ją przyjmuje.
-
Przyjęcie oferty oznacza zaakceptowanie warunków określonych w niniejszym OWS i zawarcie Umowy.
-
Anulowanie lub jakakolwiek zmiana lub uzupełnienie Umowy jest możliwa tylko i wyłącznie po ustaleniu zmian ze Sprzedającym w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, i po uzyskaniu wpłaty za uzupełniane ilości Towaru lub dodatkowej Usługi.
-
Sprzedający może odstąpić od Umowy, jeżeli wykonanie Umowy nie może nastąpić z przyczyn dotyczących Kupującego.
-
Oferty mają określony okres ważności, który jest wyspecyfikowany w ich treści. Wynika to np. ze zmian kursów na rynku walut, zmianami cenowymi dostawców, a także dostępnością Towarów.
-
Oferta zawiera: numer oferty, datę, dane Kupującego wraz z numerem NIP i/lub KRS, nazwę Towaru lub Usługi, numer katalogowy Towaru, liczbę Towarów lub Usług, cenę netto wyrażoną w walucie PLN lub walucie obcej, szacowaną datę dostawy, formę i warunki dostawy, termin i warunki płatności oraz termin ważności oferty.
-
Oferta jedynie zaprezentowana i/lub przesłana Kupującemu nie powoduje automatycznej rezerwacji wskazanego w niej Towaru. Warunkiem rezerwacji Towaru jest zapłata zaliczki lub całej wartości Towaru lub Usługi, zgodnie z informacjami wskazanymi przez Sprzedającego.
-
Zamówienie przesłane przez Kupującego musi zawierać szczegółowe informacje o zamawianym Towarze lub Usłudze, a w szczególności jego nazwie handlowej, ilości oraz pożądanych warunkach realizacji zamówienia przez Kupującego. Jeżeli zamówienie było przygotowywane na podstawie oferty, która uprzednio była wysyłana do Kupującego, Kupujący w zamówieniu powołuje się na numer tej oferty oraz jej datę.
-
Jeżeli zamówienie zostało złożone na podstawie oferty, zamówienie musi być złożone w terminie ważności oferty. Jeżeli termin zamówienia przekracza termin ważności oferty, to cena, dostępność Towaru lub Usługi i czas dostawy Towaru, może ulec zmianie, o czym Sprzedający poinformuje Kupującego.
-
Samo złożenie zamówienia nie wiąże Sprzedającego, a brak odpowiedzi Sprzedającego na złożone zamówienie nie będzie oznaczało potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
-
W trakcie analizy otrzymanego zamówienia przez Sprzedającego, Sprzedający może żądać przedstawienia w szczególności następujących dokumentów:
-
Aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Przedsiębiorców lub z ewidencji działalności gospodarczej, lub odpowiednika właściwego dla państwa, w którym zarejestrowany jest Kupujący; Decyzji o nadaniu numeru NIP- Decyzji o nadaniu numeru REGON; Formularzy F/01 oraz CIT-2 za ostatni okres obrorachunkowy; dokumentu potwierdzającego uprawnienie do działania w imieniu Kupującego, w szczególności złożenia w imieniu Kupującego wiążącego zamówienia i/lub przyjęcia oferty.
-
Przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Sprzedający może zażądać od Kupującego na rzecz Sprzedającego ustanowienia dodatkowego, nieodwołalnego zabezpieczenia w postaci gwarancji bankowej, akredytywy dokumentowej, czy innego rodzaju zabezpieczenia ustalonego w drodze negocjacji przez Sprzedającego i Kupującego.
-
Jeżeli Kupujący będzie chciał korzystać ze wsparcia banku przy realizacji płatności np. w postaci leasingu, wówczas, przed przystąpieniem do realizacji zamówienia, Kupujący przejdzie procedurę banku w celu weryfikacji możliwości uzyskania wsparcia banku.
-
Jeżeli Kupujący przejdzie pozytywnie procedurę banku, wówczas proces uzyskania wpłaty przez Sprzedającego realizowany przez bank na rzecz Kupującego, zostanie ustalony w drodze indywidualnych negocjacji.
-
Sprzedający zastrzega, że realizacja zamówienia nie zostanie rozpoczęta do momentu zaksięgowania wpłaty zaliczki na rachunku bankowym Sprzedającego, za Towar lub Usługę, zgodnie z wartością wyspecyfikowaną w Umowie i wskazanej na fakturze proforma.
-
Warunkiem realizacji zamówienia jest dostępność Towaru wybranego przez Kupującego. W przypadku, gdy objęty zamówieniem wybrany Towar i/lub część Towarów z zamówienia nie będzie dostępna, Sprzedający poinformuje Kupującego o tym fakcie, z prośbą o podjęcie decyzji, dotyczącej dalszego postępowania w sprawie realizacji zamówienia. Brak decyzji Kupującego co do sposobu realizacji jego zamówienia, po upływie 7 dni od uzyskania w/w informacji od Sprzedającego, jest równoznaczne z odstąpieniem od realizacji zamówienia przez Kupującego. Jeśli Kupujący dokonał już w całości lub w części zapłaty za Towar – Sprzedający zwróci Kupującemu opłaconą należność za zamówienie, w terminie do 14 (czternastu) dni od anulowania zamówienia.
IV CENA I WARUNKI PŁATNOŚCI
-
Wszelkie ceny, które podaje do wiadomości Kupującego Sprzedający w ofertach, potwierdzeniach zamówień przyjętych do realizacji, cennikach, katalogach i na innych nośnikach, są cenami netto, przez co należy rozumieć wartość bez podatku od towarów i usług wg stawek aktualnie obowiązujących. Do podanych cen każdorazowo doliczana jest kwota stanowiąca równowartość podatku od towarów i usług wg stawek aktualnie obowiązujących.
-
Informacja o tym, czy opakowanie Towaru jest wliczone w cenę jest wyspecyfikowana w ofercie.
-
Informacja o koszcie transportu Towaru jest wyspecyfikowana w ofercie.
-
Ceny podawane Kupującemu obowiązują zgodnie z terminem ważności oferty.
-
Ceny będą podawane w walucie obcej lub w PLN.
-
Jeżeli cena w ofercie, na fakturze proforma i potwierdzeniu zamówienia będzie podana w walucie obcej, a Kupujący nie zażąda zmiany waluty na PLN, wówczas Kupujący zobowiązuje się do uregulowania swojego zobowiązania w walucie obcej. Cena na fakturze sprzedaży będzie podana również w walucie obcej, z wyjątkiem należności podatkowych, które będą określone w sposób zgodny z przepisami podatkowymi.
-
Jeżeli cena w ofercie i potwierdzeniu zamówienia będzie podana w walucie obcej, a Kupujący zażąda, aby cena została przedstawiona w PLN, wówczas cena w walucie obcej będzie równowartością PLN, na podstawie przeliczenia wartości PLN po kursie sprzedaży ustalanym przez bank ING z dnia zawarcia Umowy. W takiej sytuacji Kupujący zobowiązuje się do uregulowania swojego zobowiązania w PLN. Cena na faktura sprzedaży będzie podana również w PLN.
-
W przypadku realizowania płatności zaliczek, wpłata powinna być zrealizowana przez Kupującego w terminie wskazanym na fakturze proforma.
-
Każdą płatność uważa się za dokonaną z chwilą otrzymania środków na rachunek bankowy Sprzedającego.
-
Numer rachunku bankowego Sprzedającego będzie wyspecyfikowany na fakturze proforma.
-
W przypadku opóźnienia się Kupującego z uregulowaniem zaliczki lub całości kwoty za Towar lub Usługę, Sprzedający może odstąpić od Umowy lub realizacja zamówienia ulegnie wydłużeniu co najmniej o termin opóźnienia Kupującego z uregulowaniem zaliczki lub całości kwoty za Towar lub Usługę, co nie wyłącza innych uprawnień Sprzedającego, w szczególności Kupujący może zostać obciążony kosztami (w tym kosztami odszkodowań), które Sprzedający zmuszony będzie ponieść w związku z nie dokonaniem przez Kupującego w/w zapłaty w terminie.
-
W przypadku opóźnienia płatności zaliczki w walucie obcej, ze względu na różnice kursowe, Sprzedający ponadto może wystawić Kupującemu nowy dokument faktura proforma, zgodnie z którym Kupujący wpłaci zaliczkę zgodnie z wartością nowego dokumentu proforma (o ile jeszcze nie dokonał płatności) lub ureguluje brakujące różnice kursowe.
-
W przypadku opóźnień wpłat zaliczek, Sprzedający zastrzega, możliwość wystąpienia problemów z dostępnością Towaru lub opóźnień w dostawie, a także rezerwacją terminu wykonania Usługi.
-
W przypadku realizowania wpłat na podstawie faktury sprzedaży, wpłata powinna być zrealizowana w terminie wskazanym na fakturze. W przypadku opóźnienia w płatnościach, Sprzedający ma prawo obciążyć Kupującego odsetkami w ustawowej wysokości, a także nie przyjmować kolejnych zamówień Kupującego do realizacji, do momentu uregulowania zobowiązań.
-
Zgłoszenie ewentualnych zastrzeżeń, uwag lub reklamacji oraz ich rozpatrywanie, nie wstrzymuje obowiązku Kupującego terminowego uregulowania wszelkich należności wobec Sprzedającego, nie wstrzymuje również biegu terminu płatności.
-
W przypadku, gdy Kupujący nie uregulował w całości płatności wynikających ze złożonego zamówienia/Umowy Sprzedający jest uprawniony do odmowy przyjęcia reklamacji lub wstrzymania jej rozpatrzenia do czasu uregulowania w całości płatności wynikających z zamówienia/Umowy.
-
Sprzedający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w ofercie swoich Towarów i Usług, w szczególności w zakresie ilości i ceny sprzedawanych Towarów i Usług, dodawania i wycofywania Towarów i Usług z oferty oraz przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w zdaniu poprzednim nie ma wpływu na złożone przez Kupującego zamówienia przed datą wejścia w życie zmiany, w szczególności ceny, ustalonych zasad akcji promocyjnych lub wyprzedaży, które będą realizowane na dotychczasowych warunkach.
V DOSTAWA TOWARU
-
Dostawa Towaru będzie realizowana zgodnie z warunkami zawartymi w ofercie i/lub potwierdzeniu zamówienia lub z indywidualnymi ustaleniami pomiędzy Stronami.
-
Dostawy mogą odbywać się partiami.
-
Dostarczane Towary będą zapakowane w odpowiedni sposób zabezpieczający przed uszkodzeniem w transporcie.
-
Przybliżony termin dostawy Towaru będzie wskazany w Ofercie lub potwierdzeniu zamówienia.
-
Dokładny termin dostawy Towaru będzie podany Klientowi podczas realizacji dostawy przez Sprzedającego.
-
Dostawa będzie realizowana w miejsce wskazane przez Kupującego w Umowie lub w wyniku indywidualnych ustaleń. W przypadku zmiany miejsca dostawy, Kupujący pokryje wszelkie koszty wynikające ze zmian adresu dostawy, włącznie z kosztami ubezpieczenia, zabezpieczenia, transportu, ewentualnego pakowania, przechowywania, czy kosztów rozładunku Towaru.
-
W przypadku, gdy zamówiony Towar dotrze na miejsce dostawy, a Kupujący go nie odbierze, Towar na ryzyko Kupującego zostanie przetransportowany do magazynu Sprzedającego, a Sprzedający obciąży Kupującego wszelkimi kosztami wynikającymi z nieprzyjęcia Towaru przez Kupującego włącznie z wynajęciem magazynu, transportem do magazynu, kosztami ubezpieczenia, zabezpieczenia, ewentualnego pakowania, czy kosztów rozładunku Towaru, przy czym, maksymalny okres przechowywania Towaru w magazynie to 7 dni, następnie Sprzedający może odstąpić od Umowy bez zwrotu zaliczek i innych dodatkowych wpłat.
-
Kupujący jest zobowiązany zapewnić rozładunek Towaru w miejscu dostawy i pokryć jego koszt.
-
Kupujący potwierdzi odbiór dostawy Towaru od Przewoźnika poprzez podpisanie dokumentu przewozowego CMR.
-
Przed podpisaniem dokumentu CMR Kupujący zobowiązuje się do dokonania oględzin Towaru przy udziale Przewoźnika.
-
W przypadku stwierdzenia wad lub usterek Kupujący podpisze dokument przewozowy CMR oraz sporządzi i podpisze protokół szkody, który zostanie podpisany również przez Przewoźnika z wyszczególnieniem odnotowanych wad i/lub usterek.
-
Kupujący może zrezygnować z dokonywania oględzin dostarczonego Towaru, jednak jest zobowiązany do podpisania dokumentu CMR.
-
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie Towaru w transporcie w przypadku gdy Kupujący nie dokona oględzin i nie spisze protokołu szkody, w którym odnotuje zauważone wady i/lub usterki.
-
Podpisany dokument CMR stanowi potwierdzenie dostarczenia Towaru, a tym samym data na dokumencie CMR stanowi datę dostawy.
-
Ryzyko utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi ze Sprzedającego na Kupującego z chwilą przyjęcia Towaru przez Kupującemu od Przewoźnika – w momencie podpisania dokumentu CMR.
-
Sprzedający zastrzega sobie własność Towaru do momentu uregulowania całkowitej zapłaty przez Kupującego.
VI GWARANCJA JAKOŚCI, RĘKOJMIA ZA WADY I ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAJĄCEGO
-
Sprzedający lub Producent Towaru może udzielić Kupującemu gwarancji na okres, w zakresie i na zasadach określonych w złożonym oświadczeniu gwarancyjnym, które jest wydawane wraz z fakturą.
-
Odpowiedzialność za posiadanie przez Towar określonych cech lub za przydatność dostarczonego Towaru do pożądanych przez Kupującego celów ponosi Sprzedający tylko i wyłącznie w przypadku gdy, udzielił Kupującemu pisemnego zapewnienia, że Towar posiada określone cechy, lub że jest przydatny do określonych celów.
-
W oświadczeniu gwarancyjnym określony jest termin gwarancji sprzedanego Towaru lub części sprzedanego Towaru.
-
Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym Towarze.
-
Jeżeli oświadczenie gwarancyjne nie zostanie wydane Kupującemu wraz z fakturą, oznacza to, że sprzedany Towar nie jest objęty gwarancją.
-
Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego Strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi, chyba że Strony w formie pisemnej postanowiły inaczej, co dotyczy Umów zawartych w oparciu o niniejsze OWS.
-
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Towar (w tym przez produkt niebezpieczny) lub w związku z jego posiadaniem lub użyciem – za wyjątkiem odpowiedzialności wynikającej bezpośrednio z aktualnie obowiązujących przepisów prawa.
-
Sprzedający nie odpowiada wobec osób trzecich występujących przeciwko Kupującemu z jakimikolwiek roszczeniami mogącymi mieć związek ze sprzedanymi Kupującemu przez Sprzedającego Towarami, lub do których wytworzenia Kupujący użył Towarów Sprzedającego.
-
Sprzedający nie odpowiada za nie przeszkolenie pracowników Kupującego przez Kupującego w zakresie obsługi i użytkowania Towaru, działania osób trzecich, nieprawidłowe stosowanie lub użycie niezgodne z przeznaczeniem sprzedanego Towaru.
-
Sprzedający nie odpowiada za nie zapoznanie się Kupującego z instrukcją obsługi lub kartą charakterystyki Towaru, w wyniku czego doszło do uszkodzenia Towaru, materiałów, narzędzi Kupującego lub wystąpienia jakichkolwiek strat finansowych, materialnych, czy uszczerbku na zdrowiu lub śmierci Sprzedającego lub pracowników Sprzedającego.
-
Odpowiedzialność Sprzedającego bez względu na przyczynę i podstawy prawne ogranicza się wyłącznie do wartości Towaru lub Usługi. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści Kupującego i straty osób trzecich.
VII WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
-
Kupujący zgłasza zapotrzebowanie wykonania Usługi wysyłając formularz zgłoszenia serwisowego, który jest dostępny na stronie i przesyłając na adres e-mail:
-
Termin wykonania Usługi oraz jej koszt zostanie określony pisemnie w ciągu 2 dni roboczych od zgłoszenia zapotrzebowania na wykonanie Usługi, w przygotowanej przez Kupującego ofercie.
-
Kupujący akceptując warunki oferty, składa zamówienie.
-
Złożenie zamówienia stanowi zobowiązanie Kupującego do:
-
zapłaty za wykonanie Usługi, której składowe mogą stanowić: materiały eksploatacyjne, dojazd pracowników Sprzedającego, koszt robocizny – przedstawiony w stawce godzinowej i zależny od liczby godzin pracownika Sprzedającego, który spędził na wykonaniu usługi
-
umożliwienie pracownikowi Sprzedającego wykonanie zleconej usługi, poprzez udostępnienie urządzenia, zapewnienie odpowiednich warunków (spełniających wymagania producenta tj. temperatura, wilgotność, zasilanie, kubatura pomieszczenia lub inne wymagane przez producenta) w pomieszczeniu, w którym znajduje się urządzenie
-
zapewnienie odpowiedniego oświetlenia pozwalającego na wykonanie Usługi
-
zapewnienie obecności pracownika Kupującego przez cały okres wykonywania Usługi, upoważnionego do podpisania protokołu wykonania Usługi i obsługi urządzenia, którego zgłoszenie dotyczy.
-
Wszelkie materiały eksploatacyjne oraz części zamienne wykorzystywane przez Sprzedającego celem wykonania Usługi będą rozliczane wg cenników Sprzedającego lub wg indywidualnych ustaleń. Płatność za części będzie rozliczana tylko i wyłącznie na zasadach przedpłaty dokonanej przez Kupującego przed wykonaniem Usługi.
-
Płatności za wykonanie Usług będą rozliczane na zasadach przedpłaty lub po wcześniejszym ustaleniu w ramach faktury, wystawionej na podstawie potwierdzenia wykonania Usługi – potwierdzenia serwisowego.
-
Kupujący jest zobowiązany do odbioru Usługi oraz sprawdzenia Urządzenia pod kątem jego sprawności oraz prawidłowości działania. Dokonany w ten sposób odbiór wiąże Klienta, a podpisany bez zastrzeżeń protokół serwisowy potwierdza prawidłowość wykonania usługi. Brak jakichkolwiek zastrzeżeń w protokole serwisowym oznacza prawidłowe wykonanie Umowy.
-
Brak podpisu protokołu serwisowego Kupującego stanowi bezwarunkową akceptację wykonanej Usługi. W przypadku braku akceptacji lub uwag do wykonanej Usługi, protokół należy podpisać z uwagami.
-
Kupujący jest odpowiedzialny za zagospodarowanie odpadami wytworzonymi podczas wykonania i po wykonaniu usługi.
-
W przypadku wystąpienia konieczności wykonania dodatkowych Usług lub zastosowania materiałów eksploatacyjnych/ części, podczas wykonywania Usługi na podstawie zamówienia, Sprzedający poinformuje o tym Kupującego i po uzyskaniu jego zgody na pokrycie dodatkowych kosztów lub otrzymaniu przedpłaty, przystąpi do dodatkowych prac, lub zastosuje dodatkowe materiały eksploatacyjne/części. W przypadku, gdy pracownik Sprzedającego nie będzie miał odpowiednich części, ustalony zostanie dodatkowy termin wykonania Usługi, której koszt, zgodnie z niniejszym paragrafem pokryje Kupujący. W przypadku posiadania przez serwis Sprzedającego wszystkich potrzebnych części, płatność za dodatkowe części odbędzie się gotówką lub przelewem przed przystąpieniem do prac.
-
W przypadku gdy pracownik Sprzedającego stwierdzi, że wykonanie Usługi nie jest konieczne, Kupujący pokryje wszelkie koszty związane z przyjazdem pracownika Sprzedającego i koszty jego pracy wg cenników Sprzedającego lub wg indywidualnych ustaleń.
-
W przypadku wykonania Usługi polegającej na naprawie urządzenia, w tym wymianie jego wadliwej części, Sprzedający udziela 3 miesięcznej gwarancji na wymienioną część. Z gwarancji wyłączone są części eksploatacyjne takie jak: wężyki, głowice, pompy, łożyska i inne części ruchome, kasety, kartridże, filtry, dampery, zawory, itp.
-
Rękojmia za wady dotyczące naprawy jest wyłączona.
-
Kupujący może utracić uprawnienia z gwarancji na usługę wykonaną przez Sprzedającego, w poniższych przypadkach:
-
Kupujący korzysta z urządzenia, które dotyczyło Usługi, w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem lub przechowuje urządzenie w nieodpowiednich warunkach, w szczególności nie spełniających wymagań producenta tj. temperatury, wilgotności, zasilania, kubatury pomieszczenia lub innych wymaganych przez producenta
-
Kupujący nie stosuje zaleceń zawartych w instrukcji obsługi producenta lub zaleceń pracownika Sprzedającego
-
Kupujący stosuje niewłaściwe materiały eksploatacyjne - niezgodne z zaleceniami Sprzedającego lub Producenta
-
Kupujący zataił informacje dotyczące dodatkowych uszkodzeń lub usterek urządzenia, którego dotyczyła Usługa
-
Kupujący we własnym zakresie lub korzystając z usług osób trzecich – nieuprawnionych przez Sprzedającego, dokonywał napraw, przeróbek, lub jakichkolwiek zmian urządzenia, którego dotyczyła Usługa.
-
Obsługą gwarancyjną nie są objęte czynności konserwacyjne polegające na czyszczeniu urządzenia i jego podzespołów z kurzu, brudu, itp.
-
O dopuszczeniu urządzenia do eksploatacji i udzieleniu gwarancji decyduje podłączenie urządzenia do instalacji elektrycznej (lub ewentualnie innej) wykonanej zgodnie z obowiązującymi w Polsce normami i przepisami (wykonanie instalacji elektrycznej w pomieszczeniu montażowym nie należy do obowiązków pracownika Sprzedającego).
-
W przypadku stwierdzenia wady bądź usterki w wymienionej części w okresie objętym gwarancją, Kupujący niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Sprzedającego na piśmie oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres jetpol@jetpol.pl. W takiej sytuacji pracownik Sprzedającego stawi się w ustalonym terminie i niezwłocznie przystąpi do usuwania wad (tj. nie później niż w ciągu 14 dni roboczych). Czas usuwania wad/usterek zależeć będzie od rodzaju wady/usterki, a szczególności od ewentualnej konieczności sprowadzenia części zamiennych niezbędnych do dokonania danej naprawy.
VIII SIŁA WYŻSZA
-
Sprzedający będzie zwolniony z odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji swoich zobowiązań, a także za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy w przypadku działania Siły Wyższej.
-
Przez pojęcie Siły Wyższej rozumie się wszystkie przypadki o niezwykłym charakterze, nieprzewidziane lub niemożliwe do uniknięcia, które zaistnieją po wejściu w życie Umowy opartej o niniejsze OWS, a które staną na przeszkodzie w realizacji zawartych w niej zobowiązań, m.in.: działania sił natury, epidemia, wojna, mobilizacja powszechna, strajki.
-
W przypadku doświadczenia Siły Wyższej, obowiązkiem Sprzedającego jest bezzwłoczne zawiadomienie Kupującego o tym fakcie, w jakiejkolwiek formie.
IX ZASADY POUFNOŚCI
-
Strony zobowiązują się do utrzymania w tajemnicy i nie ujawniania osobom trzecim informacji o warunkach zawartych Umów, a także wszelkich danych, w szczególności mających charakter tajemnicy przedsiębiorstwa, uzyskanych w drodze negocjacji, składania zamówienia, oferty i/lub realizacji Umowy.
-
Wykorzystywanie danych i informacji nie jest możliwe bez pisemnej zgody drugiej ze Stron.
-
Ww. obowiązek nie dotyczy informacji powszechnie znanych oraz udostępnienie informacji na żądanie sądu, lub innych organów w zakresie przewidzianym prawem.
-
Dostarczane Kupującemu i potencjalnemu Kupującemu oferty, dokumenty ofertowe, rysunki, zdjęcia itp. podlegają ochronie na zasadach określonych w aktualnie obowiązujących przepisach. Stanowią one własność Sprzedającego i nie mogą zostać udostępnione bez pisemnego zezwolenia Sprzedającego osobom trzecim, chyba, że zostały przeznaczone na cele reklamowe lub możliwość taka wynika z obowiązujących przepisów prawa.
X POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
W przypadku wystąpienia czynników takich jak: zakłócenia w funkcjonowaniu transportu, rewizje, kontrole Towaru na granicy, czy inne przypadki przewidziane, a niemożliwe do uniknięcia, Sprzedający będzie zwolniony z odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji swoich zobowiązań, a także za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy.
-
Sprzedający zastrzega sobie prawo własności do opracowań o charakterze opiniodawczym, schematów, prezentacji oraz innych dokumentów dostarczonych lub udostępnionych Kupującemu przy zawieraniu Umów objętych niniejszym OWS.
-
Treści zawarte w materiałach Sprzedającego tj. katalogach, cennikach, stronie internetowej, portalach społecznościach, prasie, prospektach, czy katalogach mają charakter wyłącznie informacyjny. Wzorce, schematy i rysunki załączone do oferty przez Sprzedającego mają charakter wyłącznie charakter materiałów poglądowych. Treści i materiały nie są ofertą w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Stanowią one wyłącznie zachęcenie do zapoznania się z asortymentem i składania zamówień.
-
Każda ze Stron zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić na piśmie drugą Stronę o każdorazowej zmianie swojego adresu korespondencyjnego. Brak wskazanego zawiadomienia powoduje, iż wszelka korespondencja kierowana na poprzedni adres Strony, będzie uznana za skutecznie doręczoną.
-
Wszelkie oświadczenia, zawiadomienia oraz zgłoszenia Stron winny być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej, chyba, że Umowa zezwala na dokonanie czynności w innej formie. Zawiadomienia, oświadczenia oraz zgłoszenia dokonane w innej formie są nieważne.
-
Wszelkie spory dotyczące Umowy, strony będą rozwiązywać polubownie. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia, sądem właściwym dla sporów jest sąd według siedziby Sprzedawcy.
-
Sprawy nieuregulowane w niniejszym OWS, ani w Umowie z Kupującym podlegają aktualnie obowiązującym przepisom prawa polskiego.
-
Tytuły poszczególnych podpunktów OWS są umowne i wprowadzone wyłącznie dla uporządkowania tekstu, zatem nie mają znaczenia prawnego i nie można interpretować OWS na ich podstawie.
-
Kupujący zezwala na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedającego na potrzeby realizacji zamówienia i Umowy, w tym wystawiania faktur, realizacji transportu maszyn i mediów, świadczenia usług – dojazdu do Kupującego, oraz dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Sprzedającego, w szczególności prowadzenia statystyki handlowej oraz marketingu bezpośredniego własnych usług i produktów zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Administratorem danych osobowych jest Sprzedający.
-
Kupujący zezwala na przesłanie jego danych do banku w przypadku chęci otrzymania oferty leasingowej od banku, z którym współpracuje Sprzedający.
-
Kupujący zezwala na otrzymywanie od Sprzedającego informacji handlowych przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
-
Sprzedający jest uprawniony do zmiany OWS w każdym czasie. W przypadku odmowy akceptacji nowych OWS przez Kupującego w trakcie obowiązywania łączącej Strony Umowy zawartej przed datą zmiany OWS, realizacja Umowy będzie prowadzona do jej zakończenia na dotychczasowych zasadach.